Leveranstid 5-7 vardagar
Sveriges största sortiment av trädgårdsväxter!
Varukorg
Du har inga varor i din varukorg

Frågor & svar

Här hittar du svar på de mest vanligen förekommande frågorna om Zetas e-handel.

FRAKT & LEVERANS ZETAS E-HANDEL

Hur lång leveranstid har ni?

Svar: Skickas inom 1-7 vardagar, förutsatt att den vara du beställt finns i lager.

Vid veckor med röda dagar kan leveranstiden förskjutas något.

Var är min beställning?

Svar: Varorna skickas inom 1-7 dagar. förutsatt att den vara du beställt finns i lager.

När din order är behandlad och skickad får du en leveransbekräftelse. I bekräftelsen står ett spårningsnummer som du använder för att följa din försändelse.

När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. På PostNords hemsida kan du skriva in ditt spårningsnummer för att följa din försändelse, något som vi rekommenderar.

Spåra din försändelse här

Hur skickas min beställning?

Svar: Vi levererar, genom PostNord. Vi sänder oftast varor med en tjänst som heter PostNord MyPack Home. Detta innebär att om du inte är hemma kommer din beställning levereras till ditt närmaste ombud.

Observera att vi ej kan ta ansvar för PostNords leveranshantering/tider. Om växterna har fått transportskador av den förlängda leveranstiden, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er att reklamera försändelsen hos PostNord.

KUNDKORG & KASSA

Hur vet jag om min order gick igenom?

Svar: Du kommer att få en orderbekräftelse via mejl från oss när vi mottagit din beställning. Om du har frågor gällande din order, kontakta Zetas kundtjänst här. Om du inte fått något mejl kontrollera din skräppost.

När din order är behandlad och skickad får du en leveransbekräftelse. I bekräftelsen står ett spårningsnummer som du kan använda för att följa din försändelse.

När försändelsen lämnat oss levereras den till din hemadress inom 1–3 arbetsdagar beroende på vart i landet du bor. PostNords hemsida kan du skriva in ditt spårningsnummer för att följa din försändelse, något som vi rekommenderar.

Spara alltid din orderbekräftelsen för eventuella kontakter med Zetas kundservice

Kan jag justera, komplettera eller annullera min order?

Svar: I dagsläget har vi inte möjlighet att justera, komplettera eller annullera beställd order.
Har du några frågor om din order Kontakta Zetas kundtjänst

Vad kan jag använda för betalsätt i Zetas e-handel?

Svar: Zetas e-handel erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan och på webbplatsen. Zetas Trädgård samarbetar med Klarna för säkra online betalningar. Med Klarna checkout handlar du säkert och snabbt i kassan med hjälp av din mejladress och postnummer. Du kan välja att betala mot Klarna direkt, faktura, delbetalning och konto samt kreditkort såsom Mastercard, Eurocard och Visa.

BETAL OCH KREDITKORT
Du betalar enkelt med betalkort och kreditkort i kassan via Klarna checkout. Inga kortavgifter tillkommer.

DIREKTBETALNING – VIA DIN INTERNETBANK
Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras per automatik från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

KLARNA FAKTURA
Med Klarna Faktura får du fakturan separat i samband med att din order skickas till dig. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.

KLARNA DELBETALNING
Du kan även välja att delbetala din beställning i upp till 36 månader, upp till 12 månader utan ränta. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet.

KLARNA KONTO
Använder du Klarna Konto läggs din betalning upp på ett konto hos Klarna. Du behöver då bara fylla i ditt personnummer så läggs betalningen upp på ett konto hos dem. Sedan får du en faktura i slutet på månaden.

Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen på www.klarna.com

 

Kan jag beställa från Zetas E-handel om jag bor utanför Sverige?

Svar: Vi sänder i nuläget endast varor inom Sveriges gränser.

Varför är varan slut i lager när jag kommer till kassan?

Svar: Eftersom varan inte reserveras när du lägger den i varukorgen kan det förekomma att varan är slutsåld när du kommer till kassan.

RETURER OCH REKLAMATION

Hur gör jag för att reklamera min växt?

Svar: Vi på Zetas Trädgård har en växtgaranti som innebär att du ska få en frisk och sortäkta planta. Om du anser att du behöver reklamera ditt växtköp, gör så här:

1. Läs vår fullständiga växt- och etableringsgaranti och se om ditt köp omfattas av garantin.

2. Om ditt köp omfattas av garantin; kontakta vår kundtjänst. I mejlet skriver du en kort beskrivning av problemet, bifogar ett antal bilder av plantan samt en bild på ditt kvitto (alternativt ditt ordernummer om du köpte din växt i vår e-handel).

Observera att du måste kunna uppvisa kvitto/ordernummer vid reklamationer.

Jag vill returnera min vara, hur gör jag?

Svar: Som kund hos Zetas Trädgård har du alltid 5 dagar öppet köp på växter* och 14 dagar öppet köp på övriga varor. Läs våra villkor för returer längre ner på sidan.

Välj något av dessa alternativ för returer:
– Besök vår butik i Segeltorp, Blombacken 2, 141 70 Segeltorp (Kungens Kurva)
– Retur via PostNord eller annan gods leverantör.

Om du vill returnera din vara (gäller ej trädgårdsväxter, krukväxter, lök och frö) per post (eller annat sätt) står du som kund för fraktkostnaden. Returen ska ske inom 7 dagar efter du emottagit din försändelse. Kontakta alltid Zetas kundtjänst innan du gör en retur.

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 7 dagar efter returnerad produkt ankommit till Zetas Trädgård. Observera att du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bl.a. att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Om godset skadas under transporten till oss kommer vi att mejla dig om detta, bifoga foton och förklara att vi inte kan ta emot varan.

VILLKOR FÖR ÖPPET KÖP
– Tiden för öppet köp börjar löpa från den dagen du köpte din vara i vår butik i Segeltorp eller från den dag du emottog varan via leverans av PostNord eller annat fraktbolag.
– Du ska alltid visa upp kvitto/orderbekräftelse vid returer hos Zetas Trädgård,
– Samtliga etiketter ska sitta kvar.
– Övriga varor som krukor, inredning och torrvaror returneras oanvända, i ursprungligt skick
– Växter skall returneras i ursprungligt skick, ej planterad. Vänd dig till en av våra trädgårdsmästare på den avdelning du valde din växt.

Öppet köp gäller ej på prisnedsatta varor eller reavaror.

* Öppet köp 5 dagar gäller ej snittblommor.
** Du som gjort ditt köp via Zetas e-handel; Observera att du ej har öppet köp/ångerrätt på växter, lök och frö då dessa varor tar skada av att hanteras flera gånger. Du kan dock returnera dessa i vår fysiska butik i Segeltorp.

 

Om jag köpt en växt hos er som fått sjukdom/hyra, vill ta med den och ta med den och få råd. Vad gäller då?

Svar: Paketera växt, gren eller blad med ohyra i en försluten plastpåse, och ta med den hit, så hjälper vi dig gärna med tips och råd!