Snabba leveranser
Köp fröer och växter online
Sveriges största sortiment av trädgårdsväxter!
Varukorg
Du har inga varor i din varukorg

ÖPPET KÖP

Så här gör du för att returnera en vara hos Zetas Trädgård.

ÖPPET KÖP, RETUR och REKLAMATION

6.1 ÖPPETKÖP

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp mot uppvisande av kvitto på tillbehör och inredning under förutsättning att varan är oanvänd och i obruten förpackning. OBS! Växter**, lök**, knöl**, frö**, reavaror och presentkort omfattas ej av öppet köp.

Tiden för öppet köp börjar löpa från den dag då du köpte din vara i vår butik i Segeltorp eller från den dag du emottog varan via leverans. För dig som väljer ”Hämta på plats” i vår E-handel gäller 14 dagar från det att du fått ditt bekräftelsemejl om att beställningen är klar för upphämtning.

6.2 RETUR och REKLAMATION: Zetas Trädgård i Segeltorp

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt så gör du en Reklamation.

Obs! Reklamationer av växter ska anmälas inom 2 månader.

Kontakta alltid  Zetas kundtjänst vid reklamations- och garantiärenden  gällande Växter.  Övriga reklamationsärenden samt returer görs på plats i butiken i Segeltorp.

Spara alltid ditt kassakvitto – detta gäller som din garantisedel och uppvisas vid eventuell reklamation eller retur.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

6.3 RETUR och REKLAMATION: E-HANDEL

Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt så gör du en reklamation. För transportskador se instruktioner under punkt 6.4.

Obs! Reklamationer av växter ska anmälas inom 2 månader

6.3.1 RETUR

  1. För att registrera en returförfrågan kontakter du kundtjänst 
  2. Fyll i person och kontaktuppgifter
  3. Välj ärende retur och reklamation
  4. Skriv ditt ärende och uppge externt dokumentnummer
  5. Bekräfta genom att klicka på SKICKA

Efter registrerad returförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. Vid utnyttjande av öppet köp på e-handeln står du som kund för fraktkostnaden. Returen ska skickas inom 14 dagar efter det att du emottagit din försändelse.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl. Returen är inte godkänd förrän vi återfått varan i ursprungligt skick.

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 14 dagar efter det att returnerad produkt ankommit till Zetas Trädgård.

6.3.2 REKLAMATION

  1. För att registrera en reklamationsförfrågan kontakter du kundtjänst 
  2. Fyll i person och kontaktuppgifter
  3. Välj ärende retur och reklamation
  4. Skriv ditt ärende och uppge externt dokumentnummer
  5. För att snabba på reklamationshanteringen kan du ladda upp en bild av aktuell skada/reklamationsorsak under LADDA UPP BILDER.
  6. Bekräfta genom att klicka på SKICKA

Efter registrerad reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall produkt skall skickas tillbaka till oss -invänta avgiftsfri returfraktsedel. Vi återbetalar ej för eventuella egna fraktkostnader.

Som kund ansvarar du för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

Du erhåller ersättning för ditt köp senast 14 dagar efter det att returnerad produkt ankommit till Zetas Trädgård.

6.4 TRANSPORTSKADOR

Vi kontrollerar alltid att alla varor håller högsta kvalitet innan vi skickar dem, samt att de växter du beställt är genomvattnade innan transport.

Om emballaget på din försändelse vid leverans har synliga, uppenbara skador ber vi dig att fotografera godset innan du öppnar det. Detta för att Zetas kundtjänst ska ha möjlighet att reklamera försändelsen till transportföretaget.

Om varorna har fått transportskador kontakta vår kundtjänst omgående och senast inom 7 dagar från det att du emottagit dina varor. All eventuell skada ska dokumenteras med tydliga foton (ej större än 5 MB) som bifogas via e-post till Zetas kundtjänst